Критеріі оцінювання учнів

Математика. Критерії оцінювання навчальних досягнень

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З МАТЕМАТИКИ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
До навчальних досягнень учнів з математики, які підлягають оцінюванню, належать:
  • теоретичні знання, що стосуються математичних понять, тверджень, теорем, властивостей, ознак, методів та ідей математики;
  • знання, що стосуються способів діяльності, які можна подати у вигляді системи дій (правила, алгоритми);
  • здатність безпосередньо здійснювати уже відомі способи діяльності відповідно до засвоєних правил, алгоритмів (наприклад, виконувати певне тотожне перетворення виразу, розв'язувати рівняння певного виду, виконувати геометричні побудови, досліджувати функцію на монотонність, розв'язувати текстові задачі розглянутих типів тощо);
  • здатність застосовувати набуті знання і вміння для розв'язання навчальних і практичних задач, коли шлях, спосіб такого розв'язання потрібно попередньо визначити (знайти) самому.
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами діяльності виокремлюються такі рівні навчальних досягнень школярів з математики:
Початковий рівень ‑ учень(учениця) називає математичний об'єкт (вираз, формули, геометричну фігуру, символ), але тільки в тому випадку, коли цей об'єкт (його зображення, опис, характеристика) запропоновано йому (їй) безпосередньо; за допомогою вчителя виконує елементарні завдання.
Середній рівень ‑ учень (учениця) повторює інформацію, операції, дії, засвоєні ним (нею) у процесі навчання, здатний (а) розв'язувати завдання за зразком.
Достатній рівень ‑ учень (учениця) самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, вміє виконувати математичні операції, загальні методи і послідовність (алгоритм) яких йому (їй) знайомі, але зміст та умови виконання змінені.
Високий рівень ‑ учень (учениця) здатний(а) самостійно орієнтуватися в нових для нього (неї) ситуаціях, складати план дій і виконувати його; пропонувати нові, невідомі йому (їй) раніше розв'язання, тобто його (її) діяльність має дослідницький характер.

Оцінювання якості математичної підготовки учнів з математики здійснюється в двох аспектах:рівень оволодіння теоретичними знаннями та якість практичних умінь і навичок, здатність застосовувати вивчений матеріал під час розв'язування задач і вправ.




Правила оцінювання учнів з інертним типом нервової системи

1. Не вимагати від таких школярів одразу долучатися до роботи, їхня

активність у виконанні нового виду завдання поступово зростає.

2. Варто пам'ятати, що інертні діти не можуть виявляти високої

активності у виконанні різноманітних завдань, а деякі з них узагалі

відмовляються працювати в таких умовах.

3. Не потрібно вимагати від інертного учня зміни невдалих формулювань

іншими висловлюваннями. Йому треба дати час на формулювання

нового варіанта відповіді. Такі учні частіше дотримуються стандартів у

відповідях, уникають імпровізацій.

4. Оскільки інертні учні нелегко відволікаються від попередньої ситуації,

наприклад, від справ, якими вони були зайняті на перерві, не варто

опитувати їх одразу на початку уроку.

5. Не варто від інертного учня вимагати швидкої усної відповіді на

запитання, їм необхідно дати час на обдумування і на підготовку

відповіді.

6. Під час виконання завдань не треба їх відволікати, перемикати увагу на

щось інше.

7. Не слід змушувати інертного учня відповідати на тему нового, щойно

вивченого матеріалу. Його опитування треба відкласти до наступного

уроку, щоб дати можливість вивчити цей матеріал вдома.

Комментариев нет:

Отправить комментарий